Rakan-rakan

Thursday, April 7, 2011

Period problem

Rupenye ada cara dak2 muda nak kurangkan sakit masa senggugut.
Yang aku dengar setakat ni

1) Makan panadol, pain killer
2) Minum air coke

Bagi aku 2-2 tu tak elok....
Baca kat SINI pasal COKE
Pastu kat SINI pasal PANADOL

Ada gak yang pegi jupe doktor.....
Selalu dengar doktor akan bagi pil hormon utk stabilkan hormon.
Tapi ada kes doktor bagi pil perancang untuk masalah senggugut.
Dak tu dah la tak kawen lagi......

7 comments:

  1. Saya jarang kena tapi kalau kena, biasanya saya minum air teh panas or tuam dengan air panas.
    tapi kalau sakit sikit2 2, pergi exercise. mesti hilang..

    ReplyDelete
  2. Haaa.... bagus2
    Pagi2 try minum air suam 2-3 gelas.....
    Pastu dalam 1 hari try minum 2liter air kosong....
    InsyaAllah badan rasa lebih segar. Awet muda :D

    ReplyDelete
  3. pasal senggugut tu...green pun jarang kene...
    kalu senggugut, mesti sakit giler...tp still x ambil apa2 ubat...cara y green buat, tido je..
    hehe...lupa segala kesakitan..

    ReplyDelete
  4. Ada orang kena senggugut teruk, sampai guling2 tahan sakit..... nak tido pun xboleh

    ReplyDelete
  5. pernah la dulu kena sengugut ni. Tapi sekarang dah hilang..

    ReplyDelete
  6. Penah gak dengar ada orang yang ada masalah senggugut, pas kawen masalah senggugut hilang...
    Pelik gak, tapi dah byk dengar kes2 camni

    ReplyDelete
  7. xpernah dgr lagi doktor bg pil perancang utk senggugut teruk..tapi bahye la makan2 ubat ni, baik tahan je, huhu

    ReplyDelete